دستورالعمل بروزرسانی پورتال

دستورالعمل بروز رسانی پورتال

 

نکاتی که باید توسط رابطین پرتال رعایت شود:

این آیتم ها براساس شاخص های SEO و نکات ارتقاء رتبه وب سایت در موتورهای جستجو Google، Yahoo، Alexa گرد آوری شده است.

alexa                       yahoo                       google

عنوان (Title):

یک عنوان توصیفی شامل ۵ تا ۸ کلمه که کلمات کلیدی اصلی سایت شما را شامل باشند، انتخاب کنید. عنوان، اولین چیزی است که مردم با آن در موتورهای جستجو مواجه می شوند. توجه کنید که وجود کلمات فارسی با استاندارد یونیکد توسط موتور جستجوی گوگل شناسائی می شود. مهمترین کلمات کلیدی سایت خود را در ابتدای عنوان سایت خود قرار دهید.

نکاتی که هنگام درج عنوان باید مد نظر بگیرید:

- شامل کلمات کلیدی محتوی و عکس های آن صفحه باشد.

- از کاما استفاده نکنید.

- از نظر گرامری جمله بندی آن درست باشد، فقط ترکیب کلمات نباشد.

- از کلماتی که توسط موتورها منع می شود استفاده نکنید.

- تگ ALT در هنگام درج عکس: هنگام درج عکس و لینک حتما کادر مربوط به عنوان (title)را درج نمایید. این خصوصیت اجازه می دهد یک متن جایگزین مطابتان شود تا اگر به هر دلیلی تصویرتان نمایش داده نشد متنی که در تگ alt گذاشته اید نمایش داده شود.

توضیحات (Description tag)

 این توضیحات بین ۲۵ تا ۳۰ کلمه را شامل می شوند که در موتورهای جستجو اگر دقت کرده باشید در زیر URL نمایش داده می شود پس سعی کنید توضیحاتی را بنویسید که نشان دهنده محتوای سایت شما باشد.

درج کلمات کلیدی سایت (key words)

Image result for keywords

موتورهای جستجو برای این بخش ارزش زیادی قائل هستند و در رتبه بندی سایت شما تاثیر دارد. کلمات کلیدی را با کاما از یکدیگر جدا کنید. با این روش در حداقل جا، امکان ترکیبات متنوعی از کلمات کلیدی سایت شما گنجانده خواهد شد.

- نسبت کلمات کلیدی به سایر کلمات در یک صفحه را چگالی یا تراکم کلمات کلیدی می نامند. مثلا اگر شما ۱۰۰ کلمه در یک صفحه دارید و چهارعدد از آنها جزو کلمات کلیدی سایت شما هستند، چگالی کلمات کلیدی آن صفحه ۴% است. سعی کنید که چگالی حدود ۳ تا ۲۰ درصد برای کلمات کلیدی مهم سایت خود را تنظیم کنید.

- کلمات کلیدی خود را ترکیبی انتخاب نمایید.

- کلماتی که حدس می زنید توسط موتورهای جستجو بیشتر سرچ می شوند را بنویسید

- حتما کلمات کلیدی را با کاراکتر , از هم جدا نمایید.

-کلمات کلیدی از متن همان صفحه انتخاب شود.

- عنوان صفحه خود را حتما در کلمات کلیدی بنویسید.

ارتباط بین صفحات

- در صفحات محتوایی خود آنگونه کار کنید که کسی که به هر طریق وارد آن صفحه می شود نتواند خارج شود (مدت زمان حضور افراد را در سایت خود بالا ببرید).

- از لینک های داخل صفحه ای آنگونه استفاده کنید که بازدید کننده سایت از دکمه های Back و Forward نرم افزار استفاده نکند.

حجم فایل ها

فایل هایی که در سایت بارگذاری می شوند به صورت فشرده و حجمی کمتر از 4 مگابایت داشته باشند.

آیین نامه ها و دستورالعمل ها

آیین نامه ها و دستورالعمل های هر واحد باید بصورت کامل بر روی سایت قرار گرفته باشند. برای بارگذاری این مطالب نیاز است که محتوای این دستورالعمل ها در سایت ایجاد شود و همچنین در ادامه فایل محتوای ارائه شده هم جهت دانلود موجود باشد

بروز رسانی های دائمی الگوریتم های گوگل

بروز رسانی های دائمی الگوریتم های گوگل مهم است ، زیرا گوگل دائما الگوریتم جستجوی خود را ب­روز رسانی می کند. برای مثال در 23 فوریه سال 2016 گوگل تغییراتی اساسی در آگهی های تبلیغاتی و یا Ads ایجاد نمود، ستون سمت راست صفحه نتایج جستجو را به صورت کلی حذف نموده و آگهی ها را در بالای نتایج جستجو قرار داد.

این تغییرات تاثیر چشم گیری در CTR (نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان) هم برای آگهی های تبلیغاتی و هم برای سایر صفحاتی که به صورت ارگانیک در نتایج جستجو رتبه بندی می شوند، ایجاد نمود، مخصوصا در موارد مربوط به کلیدواژه هایی که نرخ جستجوی آنها بسیار زیاد است و رقابت شدیدی در آن ها وجود دارد.

چنین تغییراتی به وفور در گوگل اتفاق می افتند، آگاهی از آنها و به روز رسانی سریع وب سایت ها برای تطبیق دادن خود با این تغییرات باید در استراتژی رتبه بندی وب سایت ها، حتما لحاظ شود.

با بروز رسانی های دائمی الگوریتم های گوگل از دستور العمل های گوگل پیروی کنید

سعی کنید با بروز رسانی های دائمی الگوریتم های گوگل ، دستورالعمل های گوگل را دقیقا اجرا کنید و از خط قرمز های تعیین شده گوگل فراتر نروید.

گوگل نسبت به استفاده از روش ها و استراتژی هایی که آنها را غیر مجاز اعلام کرده است واکنش بسیار شدیدی نشان می دهد پس سعی کنید که به هیچ وجه از تکنیک های غیر مجاز استفاده نکنید.

به کارگیری روش های گمراه کننده ای که نام آنها در آپسئو ذکر نشده است نیز می تواند برای شما نتایج زیان باری به همراه داشته باشد.

به خاطر داشته باشید که هنگام ایجاد صفحات مختلف در وب سایتتان پیش از موتورهای جستجوگر، کاربران را مدنظر داشته باشید زیرا پیش از همه شما این صفحات را برای کاربران ایجاد می کنید نه برای موتورهای جستجوگر. هیچ گاه کاربران خود را فریب ندهید و از ترفند های غیر مجاز برای بهبود رتبه وب سایت خود استفاده نکنید.

برای آنکه بدانید روش هایی که به منظور بهبود رتبه بندی وب­سایت خود استفاده نموده اید روش های درستی بوده اند یا خیر، با خود فکر کنید که آیا شما حاضرید به یک فرد متخصص و یا یک نفر از کارمندان گوگل توضیح دهید که در میدان رقابت با رقیبانتان از چه روش هایی برای پیشی گرفتن از آنها استفاده کرده اید؟

سوال دیگری که در این زمینه مطرح می­شود این است که: " آیا این دستور العمل­ها به نفع کاربران ما هستند؟ آیا اگر موتورهای جستجوگر نبودند و ما به آنها نیاز نداشتیم باز هم انجام این کارها سودی برای ما و کاربران ما داشت؟"

گوگل محبوب­ترین و مشهورترین موتور جستجوگر در میان کاربران اینترنت است و به همین دلیل است که ما بیشتر بر روی دستورالعمل­ های گوگل تاکید می­کنیم. تا زمانی که شما به کمک و همکاری گوگل نیاز دارید، باید محتاط باشید و دستورالعمل­های آن را مو به مو اجرا کنید.

با وجود آنکه اکثر افراد فکر می­کنند که صفحات وب­سایت آنها در کسب شهرت و ارتقاع تجارت آنها بسیار مهم است، این کلیدواژه­ ها و شکل به کارگیری آنها و رتبه بندی وب­سایت است که موفقیت و یا عدم موفقیت یک تجارت را تعیین می­کند.

برای آنکه یک نام شناخته شده در صنعت و تجارت بدست آورید، مهمترین پارامتر این است که وب­سایت شما با عبارات مورد جستجوی کاربران مرتبط باشد و شما قادر باشید پیش­بینی کنید که کاربران چه عباراتی را جستجو می­کنند و از جستجوی آنها چه هدفی دارند، تا در نتایج جستجو برای کاربران وب سایتتان همان چیزی را که آنها انتظار دارند، به آنها عرضه کنید.

 تاریخ ثبت : دوشنبه 1 اردیبهشت 1399
  آخرین به روزرسانی : دوشنبه 30 فروردین 1400
 خانم موسوی
 8889

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 537
  • شناسه IP شما : 44.204.164.147

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)