آیین افتتاح پروژه خطوط انتقال آب هویزه و دشت آزادگان برگزار شد

صبح امروز ، با حضور استاندار خوزستان و مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان،آیین افتتاح پروژه خطوط انتقال تامین آب تاسیسات امام علی (ع) و جنوب هویزه برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان،فرهاد ایزدجو مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان،در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به اینکه تاسیسات برداشت آب امام علی دشت آزادگان، از رودخانه نیسان آبگیری می شد و در فصول کم آب، برای آبگیری با مشکلات کمی و کیفی مواجه می شدیم؛ در راستای اجرای طرح جامع غدیر، روستاهای مربوط برای آبگیری به سه مجتمع آب روستایی امام علی، شهدای جنوب هویزه و آلبوعفری از خط آبرسانی غدیر وصل شدند.

 ایزدجو افزود: با افتتاح این پروژه، آب شرب با کیفیت برای مردم منطقه به میزان ۵۵ لیتر در ثانیه به شکل پایدار تامین خواهد شد. 

وی گفت: اجرای این پروژه در مدت زمان ۵۵ روز به طول ۸.۵ کیلومتر با لوله فایبرگلاس و به قطر ۳۰۰ میلیمتر صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به هزینه های اجرای این طرح نیز اشاره کرد و گفت:برای اجرای این پروژه ۱۹۵ میلیارد ریال هزینه شده است که آب شرب جمعیتی معادل ۲۵ هزار نفر از مردم منطقه را در ۴۴ روستا تامین می کند.

وی با اشاره به اهمیت طرح آبرسانی غدیر، اظهار کرد: این طرح در حال حاضر در فاز مقدماتی و حدودا ۴۸ درصد پیشرفت داشته است. طرح غدیر تا رسیدن به هدف نهایی اش که آبرسانی ۱۰۰ درصدی جامعه هدف با استفاده از آب با کیفیت و پایدار مخزن سد دز است فاصله زیادی دارد.

ایزدجو تصریح کرد: برای تامین آب شرب در مناطقی مجبور به برداشت آب از کانال های آبیاری شده ایم و این مساله باعث ناپایداری در تامین آب می شود.

وی افزود: با توسعه شبکه آبرسانی غدیر هم شهرهای بیشتری دربر گرفته می شوند و هم آب با کیفت مناسبی به مردم می رسد و در این میان آب نیز پایدار خواهد بود. طرح هایی دیگری نیز برای آبرسانی در خوزستان وجود دارند از جمله طرح شمال شرق و جنوب شرق که مناطق جغرافیایی تحت نظرشان را پوشش می دهند.

مدیر عامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به کیفیت فعلی طرح غدیر گفت: در شرایط حاضر آب غدیر از کرخه تامین می شود و در آینده تامین آب این طرح از دز خواهد بود زیرا که دز کیفیتی معادل دو برابر کرخه و EC ۵۰۰ دارد و یکی از بهترین منابع آبی استان است.

وی در پایان گفت: در حال حاضر آب غدیر در شرایط مناسبی قرار دارد و به شکل مستمر از طریق آزمایشگاه های تخصصی به لحاظ کیفی مورد بررسی قرار می گیرد.

کد خبر: 22
  تاریخ خبر : چهارشنبه 13 مرداد 1400
 ظاهری
 543

آمار سایت

  • کاربران آنلاین: 568
  • بیشترین بازدید همزمان: 568
  • بازدید امروز: 215
  • شناسه IP شما : 34.238.143.70

آدرس تماس

  • اهواز- بلوار گلستان- سازمان آب و برق خوزستان
  • صندوق پستی: 137 - 61335
  • تلفن: 33150000 (061)
  • فکس دبیرخانه مرکزی: 33158006 (061)